Blog

Latest Industry News

Bezpieczeństwo prewencyjne

Subaru

Bezpieczeństwo to dla wielu użytkowników samochodów, słowo klucz, a poziom bezpieczeństwa jest dla nich decydujący przy wyborze pojazdu danej marki. W samochodach Subaru bezpieczeństwo prewencyjne jest niezwykle ważną kwestią i stanowi wręcz wyznacznik dla całej marki.

[Bezpieczeństwo pasywne]
W ramach zapewnienia bezpieczeństwa pasażerom i kierowcom zamontowano przede wszystkim specjalne ramy pierścieniowe, które łączą elementy samochodu w taki sposób, że w przypadku zaistnienia wypadku, te współpracują ze sobą. Z kolei Subaru Global Platform ułatwia kierowanie pojazdem, co w sposób oczywisty redukuje ryzyko wypadku. Samochody zostały także wyposażone w nadwozia, których zadaniem jest ochrona kabiny pojazdu. Istotą funkcjonowania systemu jest doprowadzanie do sytuacji, w której całość samochodu funkcjonuje jako strefa zgniotu, co pozwala ochronić kabinę i przemieścić elementy układu napędowego dołem. Dodatkowo silnik pełni rolę bariery ochronnej, a wyłamanie pedałów, zapobiega ich przemieszczaniu się w kierunku kierowcy. Ostatecznie zastosowano tu także kabinę, odporną na dachowanie, debli w drzwiach oraz słupki eliminujące potencjalne wstrząsy.

[Bezpieczeństwo aktywne]

Za bezpieczeństwo aktywne odpowiadają różne systemy. Jednym z nich jest symetryczny napęd na wszystkie koła. Komputer monitoruje przyczepność każdego z kół i tak monitoruje naszą jazdą, aby samochód w, jak najlepszy możliwy sposób, trzymał się drogi. Nie tylko podnosi to bezpieczeństwo podróży, ale też jej komfort. Jazda jest bowiem dużo płynniejsza oraz stabilniejsza. Z kolei ulokowanie tłoków symetrycznie sprawia, że konstrukcja samochodu jest dużo bardziej płaska, a dodatkowo został obniżony środek ciężkości samochodu. Efektem tego kierowca jest w stanie lepiej kontrolować tor jazdy i mieć mniejsze przechyły na zakrętach. Z kolei VDXS, to system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy to z kolei mechanizm, który sprawdza, czy tor jazdy pokrywa się z torem wybranym przez kierowcę. Dzięki temu system przy sytuacji braku przyczepności ponownie powróci do prawidłowego toru jazdy.

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Back to top